Πρόκειται για μία από τις τρεις οικονομικές συμφωνίες που υπογράφτηκαν για την στήριξη της γνώσης, της οικονομίας, της γνώσης, της καινοτομίας, της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης στην Ελλάδα
Συμφωνία για την ενίσχυση 9 ελληνικών Πανεπιστημίων με το ποσό των 138 εκατομμυρίων ευρώ υπέγραψαν σήμερα ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Werner Hoyer.
Πρόκειται για μία από τις τρεις οικονομικές συμφωνίες που υπογράφτηκαν για την στήριξη της γνώσης, της οικονομίας, της γνώσης, της καινοτομίας, της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης στην Ελλάδα. Η συνολική χρηματοδότηση του προκύπτει από τις συμφωνίες αυτές ανέρχεται στα 203 εκατομμύρια ευρώ. Οι συμφωνίες υπογράφηκαν παρουσία του κ. Werner Hoyer, του κ. Γαβρόγλου και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιώργου Σταθάκη.
Μιλώντας ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων τόνισε:
«Είμαι πολύ ευχαριστημένος που επέστρεψα στην Αθήνα σήμερα για την υπογραφή τριών επιπλέον συμφωνιών. Στον πυρήνα τους βρίσκεται η στήριξη της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Η νέα χρηματοδότηση, που ξεπερνά τα 200 εκατομμύρια ευρώ, αποσκοπεί στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας και στην επίσπευση της επιστροφής της στην ανάπτυξη».
Κατά την ομιλία του ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε:
«Δεν θέλω να οικειοποιηθώ κάτι που πέτυχαν οι συνάδελφοί μου. Όσα θα γίνουν σήμερα είναι αποτέλεσμα της επιτυχούς δραστηριοποίησης της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας προς την κατεύθυνση αυτή. Μάλιστα, οι ενέργειες αυτές επιταχύνθηκαν και ευοδώθηκαν το τελευταίο διάστημα, παρά τις απολύτως αδικαιολόγητες εμμονές διαφόρων. Τέτοιου είδους εμμονές δεν βοηθούν στην πορεία που έχουμε ξεκινήσει.
Θέλω να θίξω δύο θέματα σε σχέση με αυτά που είπε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας.
Το ένα είναι ότι πράγματι έχουν γίνει τεράστια βήματα, όσον αφορά την καινοτομία στα Ερευνητικά Κέντρα και τα Πανεπιστήμια. Εδώ όμως πρέπει να μας ακούσουν με τρόπο στοχαστικό οι επιχειρήσεις. Η καινοτομία δεν είναι κάτι που δημιουργείται στα εργαστήρια, και που τα επωφελή αποτελέσματά της μπορούν να καρπώνονται οι επιχειρήσεις χωρίς να έχουν προσφέρει κάτι στην πορεία. Θα πρέπει οι επιχειρήσεις να μπουν στη κουλτούρα της αξιοποίησης των καινοτομιών που θα υπάρξουν από τα Ερευνητικά Κέντρα και τα Πανεπιστήμιά μας.
Το δεύτερο είναι κάτι το οποίο έχουμε ήδη συνεννοηθεί με τους συναδέλφους μας από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα. Αφορά την επίσκεψη στο τέλος Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου μίας ειδικής σε εκπαιδευτικά θέματα ομάδας, με την οποία θα ορίσουμε τα επόμενά μας βήματα. Ταυτόχρονα, σε λίγες μέρες ο Πρωθυπουργός θα ανακοινώσει τη σύσταση μιας επιτροπής, στην οποία ελπίζουμε να συμμετάσχουν εμπειρογνώμονες από όλο το πολιτικό και κοινωνικό φάσμα της χώρας. Ο σκοπός της θα είναι να μελετήσει τις οικονομικές ανάγκες της εκπαίδευσης, ώστε να αποκτήσουμε μια εμπεριστατωμένη εικόνα γι’ αυτές.
Τέτοιου είδους έκθεση δεν έχει γίνει ποτέ, από ιδρύσεως του ελληνικού κράτους. Αποτελεί πολιτική δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα καταρτιστεί ένα πολύ συγκεκριμένο τριετές σχέδιο, που θα μας επιτρέψει να αντιμετωπίζουμε τις οικονομικές ανάγκες της εκπαίδευσης σε ορίζοντα τριετίας (στο πλαίσιο προβλέψεων) και σε ρεαλιστικό επίπεδο σε ορίζοντα διετίας.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα ελπίζουμε να βοηθήσει ηθικά σε αυτό το εγχείρημα και να παίξει ένα, σχεδόν, αποφασιστικό ρόλο.»