Παραδοχή της κ. Αναγνωστοπούλου, δίχως ωστόσο να λαμβάνει καμία πρωτοβουλία για την κατάργησή τους, παραπέμποντας την απόφαση στον εθνικό διάλογο.
Τμήματα-«φαντάσματα» υπάρχουν στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό ανέφερε χθες η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, χωρίς όμως να λαμβάνει πρωτοβουλία για την κατάργησή τους. Αντίθετα παρέπεμψε την απόφαση στον εθνικό διάλογο, τον οποίο πολλοί θεωρούν προσχηματικό. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το υπουργείο Παιδείας αναζητά τη «χρυσή τομή» για τον ορισμό του φετινού αριθμού εισακτέων στα ΑΕΙ/ΤΕΙ, ώστε και να καλυφθεί η μεγάλη ζήτηση των υποψηφίων για θέσεις στα ιδρύματα Αττικής και Θεσσαλονίκης, αλλά και να διατηρηθούν εν ζωή τα περιφερειακά τμήματα για τα οποία η ζήτηση είναι μικρή. Αντίθετα δημιουργούνται όλο και περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα. Στον αντίποδα, το ένα στα δέκα παιδιά 6 έως 15 ετών είναι εκτός σχολείου – συνολικά 68.165 μαθητές το 2014.
Ειδικότερα, η κ. Αναγνωστοπούλου δήλωσε (ρ/σ «Στο Κόκκινο») ότι «εξαιτίας πελατειακών πρακτικών που ακολουθήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, έχουν διαμορφωθεί τραγικές καταστάσεις στην ανώτατη εκπαίδευση». «Φτιάχνονταν τμήματα σε μία νύχτα και σε μία νύχτα έκλειναν. Στον αέρα έμεναν μηχανήματα για τα οποία είχαν πληρώσει οι φορολογούμενοι. Eτσι έμεναν και κτιριακές μονάδες», πρόσθεσε και αναρωτήθηκε: «Πώς, λοιπόν, μπορεί αυτός ο πολίτης να εμπιστευθεί αυτό το πολιτικό σύστημα που στηριζόταν τόσα χρόνια στις πολιτικές κατασπατάλησης και αιφνιδιασμού;». Η αναδιάρθρωση των ΑΕΙ/ΤΕΙ θα συζητηθεί στον εθνικό διάλογο, στο πλαίσιο του οποίου οι δημόσιες συζητήσεις –μετά τη ματαίωση των δύο πρώτων από διαμαρτυρόμενους εκπαιδευτικούς και φοιτητές στην Αθήνα– μεταφέρονται στην περιφέρεια, με πρώτο σταθμό μεθαύριο Σάββατο στη Δράμα.
Την ίδια στιγμή, με βάση την έκδοση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, «Συνθήκες Διαβίωσης στην Ελλάδα», το 2014 αυξήθηκε στο 37,2% (έναντι 34,9% το 2013) το ποσοστό των Ελλήνων, ηλικίας 30-34 ετών, που είναι κάτοχοι πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο στόχος που έχει τεθεί από την Ευρώπη με ορίζοντα το 2020 είναι 40%. Η αύξηση κρύβει και την ολοκλήρωση των σπουδών γρηγορότερα από περισσότερους φοιτητές. Παράλληλα, το έτος 2013-14 οι μεταπτυχιακοί φοιτητές έφθασαν τους 36.572, καταγράφοντας αύξηση 8,56%. Αντίστοιχη με τα μεταπτυχιακά είναι και η πορεία των διδακτορικών φοιτητών, οι οποίοι το 2013-14 ήταν 23.795 (+3,77%).
Τέλος, το 2014 η Ελλάδα πέτυχε τον ευρωπαϊκό στόχο για σχολική διαρροή μικρότερη του 10% το 2020. Το ποσοστό το 2014 έπεσε στο 9%, συνολικά 68.165 παιδιά, από 10,1% (76.342 παιδιά) το 2013