Θέμα συγχωνεύσεων στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ άνοιξε χθες ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος. Σε συνάντησή του με τις ηγεσίες του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας συζητήθηκε το ζήτημα, καθώς υπάρχουν ομοειδή τμήματα στα δύο πανεπιστήμια, τα οποία μάλιστα «χωρίζει ένας δρόμος», όπως χαρακτηριστικά ελέχθη, για να καταδειχθεί μια πιθανή οικονομία κλίμακας από τη σύμπραξη. Οι ηγεσίες των δύο ιδρυμάτων δεσμεύτηκαν να καταθέσουν σχέδιο-πρόταση σύμπραξης ή και συγχωνεύσεων έως τις αρχές Μαρτίου. Εύλογα, με τον τρόπο αυτό ανοίγει θέμα συγχωνεύσεων μεγαλύτερης κλίμακας σε άλλα ΑΕΙ/ΤΕΙ της χώρας, που είναι διάσπαρτα. Την ίδια στιγμή ο κ. Λιάκος επιστρέφει στην Αθήνα από τη Θεσσαλονίκη και τη Δράμα με γεμάτη την τσάντα του από προτάσεις. Χθες στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με τη συμμετοχή του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη και τοπικών στελεχών εκπαίδευσης. Η έναρξη της εκδήλωσης καθυστέρησε καθώς επιχείρησαν να τη διακόψουν εκπαιδευτικοί και φοιτητές κομμάτων της Αριστεράς, που διαμαρτύρονται για τον εθνικό διάλογο.
Ο κ. Λιάκος χαρακτήρισε τις διαμαρτυρίες «χόκεϊ επί πάγου», τονίζοντας: «Ούτε ξέρουν τα προβλήματα ούτε ξέρουν την ημερήσια διάταξη και απλώς κάνουν επαναστατικές πιρουέτες». Παράλληλα, όπως ανέφερε ο ίδιος στην «Κ», κατά τη συζήτηση διατυπώθηκαν ιδιαίτερα σημαντικές προτάσεις για το άνοιγμα του σχολείου, μέσα από τη συνέργεια υπουργείου Παιδείας - Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ενδεικτικά, η κ. Ελλη Χρυσίδου, αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας και Αθλητισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, παρουσίασε σχέδιο αξιοποίησης των ανακαινισμένων παλαιών σφαγείων στη Δυτική Θεσσαλονίκη, μια περιοχή με εμφανή στοιχεία υποβάθμισης, όπου θα οργανώνονται εκπαιδευτικά και πολιτιστικά προγράμματα. Η πορεία του σχεδίου του Δήμου Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει ως οδηγός για τυχόν επέκτασή του σε άλλους δήμους. Βεβαίως, η ευέλικτη συνεργασία εκπαίδευσης - Τοπικής Αυτοδιοίκησης απαιτεί και μείωση των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων (π.χ. χρειάζονται τρεις ημέρες για να δοθεί η έγκριση ώστε μία τάξη να συμμετάσχει σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα εκτός σχολείου).
Σε ανάλογη εκδήλωση στη Δράμα, ο κ. Λιάκος συμφώνησε με εκπαιδευτικό που πρότεινε να επιτραπεί η χρήση στο σχολείο τάμπλετ με τα κατάλληλα προγράμματα. Σήμερα οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν μέσα στο σχολείο κινητά τηλέφωνα και συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου. Από την πλευρά του, ο γ.γ. του υπουργείου, Γιάννης Παντής, απηύθυνε έκκληση συμμετοχής στον διάλογο. Ενδεικτικά, ανέφερε ότι «η εκπαίδευση βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση, μετά και την αποχώρηση 40.000 εκπαιδευτικών την τελευταία πενταετία. Επομένως αυτό που κάνουμε δεν είναι ένας απλός διάλογος, όπως θα γινόταν σε περίοδο μιας κανονικότητας. Ουσιαστικά είναι μια συζήτηση για να επανεκκινήσει το εκπαιδευτικό μας σύστημα, μετά την κρίση».
Συμβουλευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία
Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.