Την ίδια στιγμή που διεθνείς αναλυτές (όπως οι της QS) εστιάζουν στην ανάγκη εξωστρέφειας των ελληνικών ΑΕΙ, το υπουργείο Παιδείας έφερε ρύθμιση για ανάδειξη με κλειστές διαδικασίες βοηθητικού προσωπικού σε θέσεις πανεπιστημιακών, και τώρα παραμένει αμήχανο παρά το κύμα αντιδράσεων που προκάλεσε η απόφασή του.
Την ίδια στιγμή που διεθνείς αναλυτές (όπως οι της QS) εστιάζουν στην ανάγκη εξωστρέφειας των ελληνικών ΑΕΙ, το υπουργείο Παιδείας έφερε ρύθμιση για ανάδειξη με κλειστές διαδικασίες βοηθητικού προσωπικού σε θέσεις πανεπιστημιακών, και τώρα παραμένει αμήχανο παρά το κύμα αντιδράσεων που προκάλεσε η απόφασή του. Την ίδια στιγμή, οι πανεπιστημιακοί ζητούν νέους διορισμούς στα ΑΕΙ με ανοιχτές διαδικασίες.
Ειδικότερα, με τη ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν σε προσωποπαγείς θέσεις μελών ΔΕΠ (δηλαδή, χωρίς ανοιχτή πρόσκληση προς κάθε ενδιαφερόμενο που έχει τα ακαδημαϊκά προσόντα για τη θέση) άτομα που κατέχουν σήμερα θέση επιστημονικού, ερευνητικού και διδακτικού προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΔΙΠ, αντιστοίχως) σε ΑΕΙ/ΤΕΙ. Η Σύνοδος Πρυτάνεων, μετά την οξεία ανακοίνωση κατά της ρύθμισης, ζήτησε συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Στο ίδιο πλαίσιο αρνητική είναι και η ομοσπονδία των πανεπιστημιακών ΠΟΣΔΕΠ. Η εκτελεστική γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ τόνισε χθες ότι «θεωρεί ακαδημαϊκά λάθος και ηθικά απαράδεκτο να μετατρέπονται σε λέκτορες και καθηγητές πανεπιστημίου τα μέλη άλλων κατηγοριών προσωπικού με κλειστές διαδικασίες. Αυτές δεν εξασφαλίζουν την ποιότητα της κρίσης και μετατρέπουν σε δημοσιοϋπαλληλική εξέλιξη την κρίσιμη διαδικασία ανάδειξης ακαδημαϊκού προσωπικού επιφέροντας καίριο χτύπημα στην ανοιχτή ακαδημαϊκή κρίση των υποψηφίων ως προϋπόθεση εκλογής τους στα ΑΕΙ και εντέλει στην ίδια την έννοια του καθηγητή πανεπιστημίου, πέραν της καταφανούς ανισοτιμίας που εισάγει στο σώμα των διδασκόντων».
Από την πλευρά της, ωστόσο, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ειδικού Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού ΑΕΙ υποστηρίζει τη ρύθμιση. «Η πολιτεία διαχρονικά με μια σειρά ρυθμίσεων έχει αναγνωρίσει το έργο μας, το οποίο προσιδιάζει με εκείνο του λέκτορα. Τα μέλη ΕΔΙΠ και ΕΕΠ έχουν να επιδείξουν αξιόλογο διδακτικό και ερευνητικό έργο, με δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά και μεγάλο αριθμό ετεροαναφορών, με συμμετοχές σε ερευνητικά προγράμματα, με ανακοινώσεις σε συνέδρια. Η διάταξη, για την οποία τόσα ανακριβή σχόλια έχουν γραφτεί, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση διότι δίνει τη δυνατότητα στους συναδέλφους να κριθούν, και εφόσον κατέχουν τα απαραίτητα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα, να ενταχθούν σε προσωποπαγή θέση μόνιμου λέκτορα».